reklama

Slovensko na tom nie je až tak zle...

Po prečítaní článku: "Slovensko na tom nie je až tak zle. Pozrite sa na Francúzsko." mi nedá nezareágovať. Zvyčajne sa moje články na blog.sme.sk netýkajú politiky, ale toto mi proste nedá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V týchto dňoch som síce mimoriadne zaneprázdnený učením sa na skúšku ale aj napriek tejto zaneprázdnenosti mi proste nedá položiť jednoduchú otázku: "Prosim vás dokedy sa budeme obzerať na tých čo sú na tom horšie?"

Áno Slovensko je na tom pomerne zle, Francúzsko nieje žiadna sláva, ale stále sú tu krajiny ako Dánsko, Švédsko, Nórsko, Fínsko a aj Slovísnko kde je situácia diametrálne odlišná a v porovnaní so Slovenskom oveľa lepšia. Tak prosím vás prečo by mňa malo zaujímať upadajúce Francúzsko, keď mňa zaujímajú krajiny, kde je situácia lepšia a to ako je to možné a čo sa s tým dá urobiť. Prečo Slovensko na tom nie je tak ako počtom obyvateľov porovnateľné Fínsko, alebo rozlohou porovnateľné Dánsko či Slovínsko, ktoré je aj menšie aj počtom obyvateľov slabšie???? Utešovaním sa faktom typu, veď aj západne krajiny, ktoré boli donedávna vzorom sú na tom horšie, alebo porovnateľné, alebo slovenská demokracia je mladá, podľa mňa nie je správne. Francúzsko prešlo už viacerými fázami demokracie a samozrejme je vo fáze problémovej, ktorú musí prekonať, ale Slovensko? Po takmer 22 rokoch demokracie by tu všetko malo klapať ako hodinky, prečo tomu tak nie je? Prosím vás sme mladá demokracia, ktorá by mala byť vo fáze rozkvetu a ako sa hovorí v "tom najlepšom" a namiesto toho sa členovia súčasnej koalície vytešujú, že menej početná opozícia si nezvolila svojho kandidáta na generálneho prokurátora a toto "spanilé a veľkolepé víťažstvo" oslavujú po médiach a tlačovkách. A problémy sociálneho a iného charakteru sú mám taký pocit už vyše roka nevyriešené na stole a nikoho to nejak zvlášt netrápi - hlavne že Francúzsko a Belgicko sú na tom podobne,alebo aj horšie. Ale mňa nezaujíma situácia v krajinách kde sú na tom horšie, ale učiť a porovnávať sa by sme sa mali s tými čo sú na tom lepšie, inak sa nezlepšíme ani my...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to ako v športe - myslíte si, že naši hokejisti sa majú tešiť z toho, že Bielorusko a Lotyšsko hrali o záchranu? Ja si myslím, že nie - skôr by sa mali spýtať, prečo Nórsko, či Nemecko skončilo pred nimi a maximálne sa vyhnúť chybám, ktoré urobili Lotiši a Bielorusi, aby sme o rok nedopadli rovnako.

A to isté Slovensko v politke - prečo sú na tom Poliaci, alebo Maďari, alebo Češi stále o kúsok lepšie ako my? (Keby sme stále boli len druhí za niektorou z menovaných krajín je nutné byť nespokojný a spýtať sa prečo nie sme prví my, plus napraviť veci, tak, aby sme boli lepší).

Len toľko som chcel - ako tému na zamyslenie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

autor: Mgr. Pavol Minarčák

Pavol Minarčák

Pavol Minarčák

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vyštudovaný Klasický archeológ a Historik. Medzi moje záľuby patrí aj cestovanie. Cestujem vždy keď sa na to naskytne príležitosť, niekedy nečakaná, niekedy dlho plánovaná. Mojím snom je Egypt a Peru. Avšak asi na svete nie je žiadna krajina, ktorú by som nechcel navštíviť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu